info@debeer.nl
(013)-211 64 00

Actueel

‘Digitaal’ gaat dwars door alles heen

///
Comment0

Weloverwogen gaan ze te werk. Drie jaar geleden al bij de start van hun bedrijf Stijlbreuk. En nog steeds zijn de drie ‘digital natives’ Aron van der Valk, Jeroen Peerbolte en Werner Bastianen vastberaden. “Wij zijn ervan overtuigd dat met name de bedrijven die zich het beste aanpassen aan de veranderde wereld overleven in de toekomst.”

Ze kozen op de groei een kantoor aan De Plint in Tilburg omdat ze overtuigd waren van hun visie, aanpak en specialisme. Drie jaar later telt hun portfolio een aantal aansprekende bedrijfsnamen waaronder Zwitserleven, BOVAG, Royal Ahrend, Sony en ProFit Gym. Werner: ”Wij helpen organisaties zich te onderscheiden met digitale producten en diensten, waarin design centraal staat. ‘Digitaal’ is volgens ons namelijk geen marketingschil, maar gaat juist dwars door alles heen. Vanuit die visie hebben we ons als vakidioten verbonden. Nu ontwerpen en bouwen we digitale producten en diensten voor bedrijven met stevige ambities. We maken web applicaties, die de service verbeteren en de organisatie effectiever en efficiënter maken. Daarnaast maken we websites op maat met een slim en gebruiksvriendelijk content management systeem. Tot slot bieden we ook interactieve media. Dat zijn digitale belevingen die mensen verrassen.”

Bundeling van expertises

Jeroen vult hem aan: “Onze kracht zit in de bundeling van onze expertises. We hebben allemaal de master in Media Innovation gevolgd. Dat is een prima basis. Daarbij heeft ieder zijn eigen specialisatie. Aron weet alles van interactie en front-end, Werner van strategie en concept en ik richt me op development en prototyping. We werken als een team en starten eigenlijk altijd met de vraag achter de vraag van de klant, vervolgens doen we online en offline onderzoek én willen we begrijpen wat de klant van onze klant doet of wil weten. Daarvan maken we een analyse en bedenken we er een slimme oplossing voor. We leveren maatwerk waarbij design centraal staat. Dit houdt in dat de oplossing er goed uit moet zien, functioneel én toegankelijk is voor de beoogde gebruiker. Als mensen teleurgesteld raken bij het gebruik van de tool, dan haken ze meteen af.’

Bij het kiezen van hun accountant gebruikten de heren ook hun digitale vaardigheden. Aron grinnikt: “Via Google vonden we De Beer Accountants & Belastingadviseurs. Zo werken wij nou eenmaal. Het eerste contact met onze adviseur Niek van Kuijk was meteen positief. Hij was oprecht geïnteresseerd in ons en is dat nog steeds. Bij de opening van ons kantoor kwam hij bijvoorbeeld gezellig een biertje doen. Niek respecteert ook onze wens om zelf de cijfers op orde te houden. We vinden het belangrijk om ook aan de hand van de cijfers te zien wat we doen. Op gezette tijden leveren we de cijfers bij hem aan en waarna Niek de jaarrekening samen laat stellen en voorziet van een samenstellingsverklaring, aangifte verzorgt richting de Belastingdienst. Ook bij spoedvragen kunnen we op hem rekenen. Onlangs was er de vraag wat er privé hypothecair mogelijk was. Niek kon ons binnen een dag overleggen wat onze financiële reikwijdte was. Dat was op dat moment erg plezierig.”

Ambities

Hun ambities voor de toekomst zijn overzichtelijk. Werner: “We hoeven niet per se enorm groot te worden. Wel willen we voor elke discipline een extra collega. Dan kunnen we elkaar vervangen, dat is wel zo praktisch en biedt continuïteit voor de klant. De eerste stap hebben we al gezet met het in dienst nemen van designer Paul van de Laar. Hij is blijven plakken na een hele goede stage. En we hebben het hem niet makkelijk gemaakt, want wij gaan altijd voor een tien.” Paul lacht: “Ze hebben me inderdaad uitgedaagd en in het diepe gegooid met een onderzoeksopdracht die gericht was op de vraag ‘hoe vergroot je de loyaliteit van leden van een sportschool? Het leverde uiteindelijk een mooie web applicatie op, die het verschil kan maken voor de klant. Die kan nu beter in gesprek met klanten en dat levert veel positieve ervaringen van de sporters op. Daar doe je het voor.”

Leave a Reply