Zo werken wij samen

Professionele uitdaging en passie voor het vak combineren we in onze organisatie met een persoonlijke werkomgeving waar het draait om mensen.

Elke medewerker levert een eigen waardevolle bijdrage. We stimuleren iedereen om te blijven leren en ontwikkelen. Onze De Beer Academy nodigt uit tot vaktechnische verdieping, talentgroei en leiderschapsontwikkeling. Maar ook het volgen van trainingen, opleidingen en vaktechnische bijeenkomsten buiten onze eigen kantoormuren, juichen we toe.

Wij vinden het vanzelfsprekend om als werkgever de balans tussen werk en privé te bewaken. De beste werksituatie, die creëren we met elkaar. Want wie lekker in zijn vel zit, presteert beter en haalt het beste uit zichzelf en anderen. Daar wordt iedereen krachtiger van!

Onze cliënten

Door onze eigen ambities waar te maken, creëren we vervolgens maximale toegevoegde waarde voor onze cliënten. En omdat we passie voor ons vak hebben, is onze kennis altijd up-to-date en pakken we onze rol als proactieve, toekomstgerichte sparringpartner.

Veel van onze cliënten bevinden zich in het midden- en kleinbedrijf en hebben hun roots in Midden-Brabant. Ze zijn soms regionaal, maar vaak nationaal en internationaal actief. In hun omvang, expertise en karakter zijn ze verschillend. Maar ze hebben ook overeenkomsten. Zo zijn het vaak familiebedrijven. En zijn ze bezig met innoveren en toekomstgericht ondernemen, want hun continuïteit staat altijd centraal. Daarom voelen zij zich thuis bij ons en wij bij hen.

Toekomstgericht ondernemen

In de digitale wereld gaan veranderingen razendsnel, ook in ons vak. In een uitdagende tijd liggen er volop kansen om dankzij technologie routinewerk te automatiseren en actueel cijfermatig inzicht te bieden. Die kansen omarmen we. Want juist daardoor krijgen onze adviseurs meer ruimte om persoonlijke relaties te verdiepen, strategisch sparringpartner te zijn en naast de cliënt te staan, met de blik op de toekomst.

Onze expertises

Een goede financiële huishouding is de basis van een gezonde onderneming. Wij maken financiële informatie optimaal toegankelijk voor u als ondernemer. Met de juiste managementinformatie heeft u de controle over uw bedrijf en beschikt u over volledige en actuele gegevens die onmisbaar zijn bij het aansturen ervan. Vanzelfsprekend is er binnen onze praktijk aandacht voor de jaarrekening, maar ook tussentijds hebben we nauw contact en adviseren we proactief.

De omvang van onze samenwerking hangt helemaal van uw wensen af. Wanneer u zelf graag betrokken blijft bij de administratie, kunnen we afspreken dat wij alleen de controlewerkzaamheden en het opstellen van de verplichte rapportages uitvoeren. Heeft u een milde allergie tegen cijfers ontwikkeld, dan kunnen wij ook het totale administratie proces overnemen. Wat uw wensen ook zijn: wij bieden een oplossing die u past als een Italiaans maatpak.

Sommige bedrijfsmatige controles zijn bij wet geregeld. Het kan ook voorkomen dat uw organisatie gezien de bedrijfsgrootte nog gevrijwaard is van bepaalde verplichte controles, maar dat dit vanwege voorziene groei op termijn gaat veranderen. Het is slim om op de nieuwe situatie voor te sorteren en toch al te kiezen voor een relatie met De Beer.

Op het gebied van alle controle- en beoordelingsopdrachten, zowel vrijwillig als verplicht, geven wij thuis. Niet iedere accountantsorganisatie mag zulke controles uitvoeren, maar wij van De Beer wel. Na uitgebreide, periodiek herhaalde kwaliteitstoetsing van de AFM, hebben wij de Wta-vergunning gekregen. Daardoor zijn we bevoegd om alle wettelijke controleopdrachten te verrichten.

Niet iedereen wordt blij van belastingzaken. Wij wel. Belastingrecht is een dynamisch werkterrein en voortdurend veranderende regels en nieuwe jurisprudentie maakt het er allemaal niet overzichtelijker op.

Belastingregels worden nóg complexer wanneer u op internationaal niveau opereert. Bijvoorbeeld voor het structureren van ondernemingen en vennootschappen in het buitenland, maar ook bij grensoverschrijdende arbeid en leveringen. Dat vereist allemaal net wat meer expertise en aandacht dan door de landsgrenzen afgebakende activiteiten en financieel-administratieve feiten.

Met ons als partner blijft u altijd in control. Wij kennen de wetten en regels en zorgen dat onze kennis up-to-date blijft. Dat vertalen we naar een advies waarmee we voor u nieuwe kansen creëren. In Nederland, maar eventueel ook ver daarbuiten. Op belastinggebied is De Beer onbegrensd goed.

In elke fase van het ondernemerschap zijn er vraagstukken die een goed gefundeerd antwoord nodig hebben. Een vraagstuk dat u mogelijk niet volledig zelfstandig kunt beantwoorden. Of waarover u de visie van een expert waardevol vindt of nodig heeft. Wij helpen ondernemers bij bedrijfskundige kwesties, zoals het maken van ondernemingsplannen en prognoses, het doorrekenen van investeringsplannen, ontwikkelen van liquiditeitsprognoses, het selecteren van partners voor financieringen en het indienen van aanvragen voor financieringen en subsidies.

Dat u als ondernemer met btw te maken krijgt, is onontkoombaar. Btw-regelgeving kan complex zijn. Gelukkig biedt De Beer rust en overzicht. We verzorgen uw periodieke btw-aangiften, maar ook voor complexe btw-vraagstukken en het optimaliseren van uw btw-positie bezorgen wij uw rust.

Ook wanneer u actief bent in de vastgoedbranche, doet u er goed aan bij ons aan te kloppen. Projectontwikkeling, bouw en verbouw en onroerendgoedtransacties zijn aspecten waarop btw en overdrachtsbelasting een flinke stempel kan drukken. Een goede planning levert veel voordeel op. Samen met u ontwikkelen wij een aanpak

Bij belangrijke en complexere zakelijke gebeurtenissen, zoals de (ver)koop van een onderneming, bedrijfsopvolging of de vraag om een bedrijfswaardering, is een professioneel en deskundig advies van groot belang. Met dergelijke onderwerpen hebben wij een schat aan ervaring: onze tak De Beer Corporate Finance doet bijna niet anders. Een aparte tak voor het zwaardere zakelijke werk, powered bij De Beer.

Naast ondernemer bent u ook een privépersoon. En na werktijd bent u niet ineens een ander persoon. Gaat u samenwonen, trouwen of scheiden, krijgt u kinderen of start u een (nieuw) bedrijf? Dergelijke gebeurtenissen – en nog veel meer – hebben juridische en fiscale consequenties.

Dat geldt zeer zeker ook wanneer een familielid is overleden en het testament wordt gelicht. Of bij sprake van bedrijfsopvolging. Zulke zaken hebben gevolgen voor estate planning. Daarom vinden we het bij De Beer belangrijk om een persoonlijke band met u op te bouwen. En nemen we de tijd om u te leren kennen. Pas dán kunnen we u een advies geven waar u op kunt bouwen, wat er in uw privéleven ook gebeurt.

Ondernemen is per definitie een uitdaging. En wanneer u werkgever bent, zorgt dat voor nog een extra dimensie. Als werkgever komt er steeds meer wet- en regelgeving op u af en een advies op maat is dan méér dan welkom. In alle HR-gerelateerde vraagstukken zetten wij graag onze tanden. Aanname, ontslag en begeleiding van medewerkers, arbeidsrechtelijke zaken, ziekte en re-integratie, voorwaarden en nog veel meer: wij weten blindelings de weg.

Ook voor het lichtere HR-werk kunt u uitstekend een beroep op ons doen. Zoals voor het opstellen van arbeidsovereenkomsten, arbeidsvoorwaarden en reglementen. Wilt u een thuiswerk-, auto- of pensioenregeling laten opstellen die geen enkele ruimte laat voor dubbele interpretatie? Of is uw privacybeleid aan een toetsing of update nodig? Wij adviseren, denken mee en regelen. De Beer levert HR met hoog rendement!

Als er één onderdeel van de administratie perfect in orde moet zijn, is het wel de loonstrook. Kloppen salarissen niet, of worden ze te laat overgemaakt, dan is onrust bijna altijd het gevolg. De Beer brengt rust in de tent en in uw hoofd. Wij verzorgen de volledige salarisadministratie. Dat is inclusief jaaropgaven voor u en uw medewerkers en meldingen aan pensioenfondsen en andere instanties. En voor vragen over loonkosten, cao’s en sociale wet- en regelgeving zijn wij ook nooit ver weg.

Een groot voordeel van De Beer is dat wij alle expertises onder één dak hebben. Als het nodig is, overleggen onze administrateurs eenvoudig met onze HR-specialisten. Dat leidt tot multidisciplinaire oplossingen die écht lonen.

De Beer Internationaal

Ondernemers denken niet in grenzen. Daarom kijken we bij De Beer verder dan alleen Nederland. We maken deel uit van het VGD-netwerk. Hierin bevinden zich vooraanstaande accountancykantoren in tal van Europese landen. Ze hebben kennis van hun nationale markt én begrijpen wat er komt kijken bij internationaal ondernemen. Dat betekent dat ook al uw grensoverschrijdende vraagstukken op het gebied van accountancy en belastingadvies, bij ons in goede handen zijn.

In elke fase van ondernemen
In welke fase u ook internationaal onderneemt, wij bieden altijd maximale toegevoegde waarde. Van het opstarten van een onderneming tot de implementatie, het verbinden van diverse entiteiten, migratie of remigratie, liquidatie enzovoorts.

Tilburg als hub voor internationaal ondernemen
Tilburg heeft als stad een gunstige ligging voor ondernemers met internationale ambities. Veel van onze cliënten ondernemen dan ook over de grens. Bijvoorbeeld in België en Duitsland. Maar ook hubs, zuster- en dochterbedrijven in Centraal- en Oost-Europa komen regelmatig voor.

Externe accountant met partnerambities

De Beer Accountants & Belastingadviseurs in Tilburg is op zoek naar een daadkrachtige Externe Accountant (Audit) die zin heeft om mee te bouwen aan de groeiende Audit praktijk én de ambitie heeft om op korte termijn door te groeien naar partner. Ga jij deze uitdaging aan bij De Beer?

Klik hier voor de vacature.