Vacature

Assistent accountant agro

Samen jouw toekomst vormgeven

Ben jij die betrouwbare financieel sparringpartner die graag het verschil maakt voor de agro-ondernemer? In ons inspirerende pand in het hart van Tilburg geef jij je eigen functie vorm en werk je samen met een topteam en de leukste collega’s.

Wat ga jij doen:

Als assistent accountant agro ben je hét gezicht voor onze agrarische cliënten. Je werkzaamheden zijn gevarieerd en je mag, samen met de klantmanager of leidinggevende, regelmatig mee naar cliënten. Je krijgt inzicht in alle facetten van de bedrijfsvoering van uiteenlopende bedrijven binnen de agrarische sector. Zo leer je de kneepjes van het vak direct in de praktijk. Je ondersteunt je cliënten bij het realiseren van hun ambities en denkt op dat vlak graag met ze mee, liefst twee stappen vooruit. Zo kun je écht iets betekenen voor ondernemers in deze voor Nederland zo belangrijke sector!

Jouw werkzaamheden:

  • Het controleren van financiële administraties en het voorbereiden van managementinformatie door middel van rapportering en dashboards;
  • Het inrichten en beoordelen van administratieve processen;
  • Het voorbereiden en onder begeleiding opstellen van de aangiften inkomstenbelasting en vennootschapsbelasting;
  • Het doen van verbetervoorstellen en het adviseren van klanten op bedrijfseconomisch, financieel en fiscaal gebied;
  • Het samenstellen van jaarrekeningen met een diversiteit aan organisaties en complexiteit.

Wie ben jij?

Jij voelt je als een vis in het water in de agrarische sector en weet wat er speelt. Dankzij jouw affiniteit met deze sector én je expertise binnen het accountancyvak maak jij het verschil voor je cliënt. Je spreekt de taal van de agro-ondernemer en weet wat er leeft. En ook als je nog niet zo veel ervaring binnen of kennis van deze sector hebt, voel je je sterk verbonden met de agrarische wereld én leer je hier graag meer over. Je bijt je graag vast in financiële overzichten en gaat daarbij altijd gestructureerd en nauwkeurig te werk. Je hebt oog voor details, ziet snel verbanden en denkt graag probleemoplossend. Kennis en ervaring met je collega’s delen doe je met plezier: zo blijf je altijd in ontwikkeling.

Wat is jouw achtergrond?

Om deze functie goed uit te kunnen voeren is het essentieel dat je over de juiste achtergrond beschikt. Bij voorkeur beschik jij daarom over:

  • Een afgeronde HAS-opleiding (Hogere Agrarische School) of hbo bedrijfseconomie of accountancy;
  • Eén tot vier jaar relevante werkervaring in een soortgelijke functie en/of relevante stage-ervaring;
  • Een sterke en aantoonbare affiniteit met de agrarische sector.

Wat bieden wij jou?

Doen wat je leuk vindt, jezelf zijn en je talent benutten. Bij De Beer stimuleren we dat. We zijn een informele organisatie die zich bewust is van de kracht van een goede sfeer, een inspirerende werkplek en uitdagende functies. Om goed te kunnen functioneren creëren we een zo prettig mogelijk klimaat, zowel op teamniveau als per individu.

Flexibele werktijden, een goede thuiswerkregeling, geen overwerkcultuur en veel aandacht voor persoonlijke ontwikkeling dragen bij aan dit klimaat. Werken bij De Beer betekent dat je zeker bent van zowel een uitdagende functie en carrière, als een mooie balans tussen werk en privé. We houden daarnaast van gezelligheid en genieten daarom regelmatig van borrels en bijeenkomsten in onze bar. Onze eigen chef verzorgt dagelijks de lekkerste, gezonde lunches.


Persoonlijke ontwikkeling stimuleren we graag. Met onze eigen De Beer Academy bijvoorbeeld. Hier krijg je alle mogelijkheden om het beste uit jezelf te halen. En bij de BYP, Beer Young Professionals, is er een speciaal programma waar je van én met je De Beer-collega’s kunt leren. Eens per maand kom je samen en staat er een ander thema of onderwerp centraal.

Wie is De Beer?

De Beer bestaat dit jaar 70 jaar en we werken in een inspirerend pand in het hart van Tilburg. We bieden met een club van circa 95 professionals een breed pakket aan diensten aan relaties in nagenoeg alle sectoren van het bedrijfsleven. We zijn gespecialiseerd in accountancy, audit, corporate finance, belastingadvies, bedrijfseconomisch advies, estate planning en diensten omtrent hr en salarisadministratie.

Het ‘De Beer – DNA’ is te omschrijven met 3 kernwoorden: Persoonlijk, Passie en Professioneel. We willen continu het beste uit onszelf halen en op authentieke wijze onderscheidend zijn naar klanten en collega’s. Deze visie vormt hét uitgangspunt van het denken en handelen binnen onze organisatie.

Ben jij enthousiast?

Als je enthousiast bent geworden over deze vacature en over De Beer, dan kijken we uit naar jouw motivatie en cv. Wil je meer informatie over deze vacature of heb je andere vragen, dan kun je contact opnemen met Eline Gussenhoven (HR Manager) hr@debeer.nl of 013-2116415.

Bekijk onze video’s

Praktijkopleiding en thuiswerken

Play Video

Iedereen is bij ons gelijk

Play Video

Gezellige informele sfeer

Play Video