Vacature
Controleleider (audit)
Samen jouw toekomst vormgeven
Wat ga jij doen?
Als gevorderd assistent accountant audit zijn je werkzaamheden direct erg gevarieerd. Je richt je voornamelijk op de controle van de jaarrekeningen en andere financiële verantwoordingen. Binnen deze functie word je uitgedaagd ook de meer ingewikkeldere aspecten van de controle aan te pakken. Het is een eerste opstap richting de functie van controleleider.
Je werkt veel samen met je collega’s binnen een prettig team. De beginnend assistent accountants binnen je team begeleid je persoonlijk. Je cliëntenportefeuille bestaat uit verschillende soorten bedrijven die actief zijn in uiteenlopende branches. Als gevorderd assistent accountant audit kom je veel op hun locaties. Dat maakt je werk afwisselend en uitdagend.
Jouw werkzaamheden:
- Je bereidt (onder begeleiding) de planningsfase voor;
- Je voert zelfstandig controlewerkzaamheden uit;
- Je onderhoudt contact met de cliënt wanneer gegevens nodig zijn voor de uitvoering van de opdracht;
- Je levert een bijdrage aan de managementletter en/of het accountantsverslag;
- Je signaleert problemen in de uitvoering van de werkzaamheden en bedenkt oplossingen.
Wie zijn jouw collega's?
Binnen het team van belastingadviseurs werk je vanuit ons mooie kantoor in Tilburg. Samen met de collega’s uit andere disciplines werk je in een informele sfeer, samen lunchen en regelmatig een borrel. Uiteraard flexibel, werken vanuit huis of bij een klant op locatie is ook mogelijk.
Wie ben jij?
De basisvaardigheden van assistent accountant heb je onder de knie en je bent toe aan de volgende stap. In jouw rol als gevorderd assistent accountant gebruik je al je kennis en ervaring. Je wordt blij als je je in jaarrekeningen en financiële verantwoordingen vast mag bijten, maar tegelijkertijd krijg je ook veel energie van het contact met je cliënten. Je weet wat er leeft en denkt graag met je cliënten mee. Liefst twee stappen vooruit, zodat je écht iets voor ze kunt betekenen. Zo denk je bijvoorbeeld graag mee over de inrichting van de administratieve processen.
Je bent prettig in de omgang en vindt het fijn om veel samen te werken met je collega’s. Financiële en administratieve uitdagingen ga je niet uit de weg, die pak je direct aan. Je legt snel verbanden en signaleert problemen daardoor op tijd. Je krijgt het daar niet warm of koud van, omdat jij iemand bent die van nature denkt in kansen en oplossingen. Net zoals je overal verbetermogelijkheden ziet, waar je maar wat graag je tanden in zet.
Wat is jouw achtergrond?
Natuurlijk is het essentieel dat je een uitstekend fundament hebt om deze functie uit te voeren. Bij voorkeur beschik jij daarom over:
- Een (afgeronde) masteropleiding Accountancy en ben je studerend voor de post-master registeraccountant (RA). De Beer stimuleert kandidaten de post-master te combineren met de werkzaamheden binnen het kantoor.
- Relevante werkervaring binnen de controlepraktijk (dit vinden we erg belangrijk).
Wat bieden wij jou?
Doen wat je leuk vindt, jezelf zijn en je talent benutten. Bij De Beer stimuleren we dat. We zijn een informele organisatie die zich bewust is van de kracht van een goede sfeer, een inspirerende werkplek en uitdagende functies. Om goed te kunnen functioneren creëren we een zo prettig mogelijk klimaat, zowel op teamniveau als per individu.
Flexibele werktijden, een goede thuiswerkregeling, geen overwerkcultuur en veel aandacht voor persoonlijke ontwikkeling dragen bij aan dit klimaat. Werken bij De Beer betekent dat je zeker bent van zowel een uitdagende functie en carrière, als een mooie balans tussen werk en privé. We houden daarnaast van gezelligheid en genieten daarom regelmatig van borrels en bijeenkomsten in onze bar. Onze eigen chef verzorgt dagelijks de lekkerste, gezonde lunches.
Persoonlijke ontwikkeling stimuleren we graag. Met onze eigen De Beer Academy bijvoorbeeld. Hier krijg je alle mogelijkheden om het beste uit jezelf te halen. En bij de BYP, Beer Young Professionals, is er een speciaal programma waar je van én met je De Beer-collega’s kunt leren. Eens per maand kom je samen en staat er een ander thema of onderwerp centraal.
Wie is De Beer?
De Beer bestaat dit jaar 70 jaar en we werken in een inspirerend pand in het hart van Tilburg. We bieden met een club van circa 95 professionals een breed pakket aan diensten aan relaties in nagenoeg alle sectoren van het bedrijfsleven. We zijn gespecialiseerd in accountancy, audit, corporate finance, belastingadvies, bedrijfseconomisch advies, estate planning en diensten omtrent hr en salarisadministratie.
Het ‘De Beer – DNA’ is te omschrijven met 3 kernwoorden: Persoonlijk, Passie en Professioneel. We willen continu het beste uit onszelf halen en op authentieke wijze onderscheidend zijn naar klanten en collega’s. Deze visie vormt hét uitgangspunt van het denken en handelen binnen onze organisatie.
Ben jij enthousiast?
Als je enthousiast bent geworden over deze vacature en over De Beer, dan kijken we uit naar jouw motivatie en cv. Wil je meer informatie over deze vacature of heb je andere vragen, dan kun je contact opnemen met Isa van der Heijden (HR Adviseur) hr@debeer.nl of 013-2116481.