Welkom bij ‘maak kennis met’! Hier geven we je een uniek inkijkje in de werkzaamheden van onze collega’s. Ontmoet het team achter de schermen, ontdek waar zij dagelijks mee bezig zijn en wat hen drijft. Van projecten tot passies; duik dieper in de wereld van De Beer Accountants & Belastingadviseurs en voel de hartslag van onze organisatie. Maak vandaag kennis met Ilse Bastings, Zelfstandig Administratief Medewerkster bij De Beer Accountants & Belastingadviseurs.
Waarom ben je bij De Beer Accountants & Belastingadviseurs als zelfstandig administratief medewerker gaan werken?
“Ruim 26 jaar geleden kwam door een fusie mijn vorige baan te vervallen en ik was dus op zoek. Toen ik de functie zag (destijds nog in de zaterdagkrant) was ik enthousiast, heb ik een brief geschreven en ben ik aangenomen. Door de jaren heen heeft deze functie de nodige ontwikkelingen doorgemaakt, van administratie in een schoenendoos naar digitale verwerking. Mijn enthousiasme voor deze baan is zeker niet minder geworden.”
Wat doe je graag in jouw vrije tijd?
“Ik lees graag, en doe graag een hapje en drankje met vrienden.”
Hoe ziet jouw week als zelfstandig administratief medewerkster eruit? Wat houden jouw werkzaamheden in?
“Bij De Beer begin ik mijn week op een plek die ondanks onze flexibele werkplekken, aanvoelt als mijn eigen vaste werkplek. Na het opstarten van mijn computer, is het tijd voor een ontspannen momentje met een kopje thee en een gezellig praatje met collega’s over het weekend. Dan duik ik in mijn e-mails, beantwoord vragen, en stort me op mijn administratieve taken.
Elke maandag start met een vertrouwde routine: het bijwerken van de administratie voor een bruisend partycentrum. Dit betekent het verwerken van inkoopfacturen en het bijhouden van bankmutaties. Maandelijks verwerk ik ook de rest van de administratie, bereid de btw-aangifte voor en stel een managementrapportage op voor de klant.
Mijn dag is gevuld met diversiteit. Zo lunchen we gezamenlijk in onze eigen gezellige bar, waar collega Sabine steeds weer zorgt voor een heerlijke en gezonde maaltijd. Na de lunch focus ik me op administraties die up-to-date zijn gebracht. Bij de meeste voer ik controles uit, bel ik met klanten om vragen te bespreken, stel ik btw-aangiftes op en maak ik managementrapportages, vooral voor horeca-gerelateerde administraties.
De afwisseling in mijn werk is enorm. Op dinsdag werk ik op locatie – de ene week bij een IT-bedrijf, de andere week bij een tandtechnisch laboratorium. Bij beide bedrijven kom ik al bijna 20 jaar over de vloer. Na bijna 20 jaar voel ik me daar net zo thuis als een van hun eigen collega’s. Deze variatie brengt een frisse dynamiek in mijn werk.
De rest van de week werk ik weer op kantoor. Er wachten er afspraken met klanten en meer administratiewerk. Ook ben ik een ‘buddy’, wat betekent dat ik nieuwe collega’s mag inwerken en begeleiden. Elke dag bij De Beer biedt iets nieuws, wat mijn baan ontzettend boeiend maakt. Ik durf wel te zeggen dat ik misschien wel de leukste baan van het hele kantoor heb!”
Wat is jouw leukste of mooiste herinnering aan werken bij De Beer?
“Tijdens mijn carrière bij De Beer heb ik zowel ons 50-jarige als ons 70-jarige jubileum meegemaakt. Deze jubilea waren bijzondere hoogtepunten, waarbij we met het hele kantoor een weekend weggingen. Die trips waren niet alleen ontzettend leuk, maar ook een kans om onze onderlinge banden te versterken en samen mooie herinneringen te creëren.
Bijna twee jaar geleden vierde ik mijn eigen 25-jarig jubileum bij De Beer. Deze speciale gelegenheid heb ik gevierd met een high tea in onze bar, samen met enkele huidige en voormalige collega’s.
Mijn tijd hier bij De Beer heeft mij meer gebracht dan alleen professionele groei; het heeft me ook dierbare vriendschappen opgeleverd. Deze vriendschappen met collega’s zijn heel waardevol.”