Search
Close this search box.

zo werken wij samen

Bij De Beer sta je er nooit alleen voor. Je bent onderdeel van een groter geheel en kunt daarom altijd leunen op elkaar. We geven elkaar aandacht, ondersteuning en een luisterend oor. Dat maakt ons een organisatie waarbinnen iedereen zich thuis voelt. Door allemaal terug te geven wat we van een ander krijgen, zijn we een onoverwinnelijk team.
Dát is wat ons De Beer maakt.

Happy people. Better performance.

Professionele uitdaging en passie voor het vak combineren we in onze organisatie met een persoonlijke werkomgeving waar het draait om mensen. Wij vinden het vanzelfsprekend om als werkgever de balans tussen werk en privé te bewaken. De beste werksituatie, die creëren we met elkaar. Want wie lekker in zijn vel zit, presteert beter en haalt het beste uit zichzelf en anderen. Daar wordt iedereen krachtiger van!

onze cliënten

Door onze eigen ambities waar te maken, creëren we vervolgens maximale toegevoegde waarde voor onze cliënten. En omdat we passie voor ons vak hebben, is onze kennis altijd up-to-date en pakken we onze rol als proactieve, toekomstgerichte sparringpartner.



Veel van onze cliënten bevinden zich in het midden- en kleinbedrijf en hebben hun roots in Midden-Brabant. Ze zijn soms regionaal, maar vaak nationaal en internationaal actief. In hun omvang, expertise en karakter zijn ze verschillend. Maar ze hebben ook overeenkomsten. Zo zijn het vaak familiebedrijven. En zijn ze bezig met innoveren en toekomstgericht ondernemen, want hun continuïteit staat altijd centraal. Daarom voelen zij zich thuis bij ons en wij bij hen.

toekomstgericht ondernemen

In de digitale wereld gaan veranderingen razendsnel, ook in ons vak. In een uitdagende tijd liggen er volop kansen om dankzij technologie routinewerk te automatiseren en actueel cijfermatig inzicht te bieden. Die kansen omarmen we. Want juist daardoor krijgen onze adviseurs meer ruimte om persoonlijke relaties te verdiepen, strategisch sparringpartner te zijn en naast de cliënt te staan, met de blik op de toekomst.

onze expertises

Een goede financiële huishouding is de basis van een gezonde onderneming. Wij maken financiële informatie optimaal toegankelijk voor ondernemers. Met de juiste managementinformatie hou je de controle over je bedrijf en beschik je over volledige en actuele gegevens die onmisbaar zijn bij het aansturen ervan. Vanzelfsprekend is er binnen onze praktijk aandacht voor de jaarrekening, maar ook tussentijds hebben we nauw contact en adviseren we proactief.

De omvang van onze samenwerking hangt helemaal van je persoonlijke wensen af. Wanneer je zelf graag betrokken blijft bij de administratie, kunnen we afspreken dat wij alleen de controlewerkzaamheden en het opstellen van de verplichte rapportages uitvoeren. Heb je een milde allergie tegen cijfers ontwikkeld, dan kunnen wij ook het totale administratie proces overnemen. Wat de wensen ook zijn: wij bieden een oplossing die past als een Italiaans maatpak.

Sommige bedrijfsmatige controles zijn bij wet geregeld. Het kan ook voorkomen dat organisaties gezien de bedrijfsgrootte nog gevrijwaard zijn van bepaalde verplichte controles, maar dat dit vanwege voorziene groei op termijn gaat veranderen. Het is slim om op de nieuwe situatie voor te sorteren en toch al te kiezen voor een relatie met De Beer.

Op het gebied van alle controle- en beoordelingsopdrachten, zowel vrijwillig als verplicht, geven wij thuis. Niet iedere accountantsorganisatie mag zulke controles uitvoeren, maar wij van De Beer wel. Na uitgebreide, periodiek herhaalde kwaliteitstoetsing van de AFM, hebben wij de Wta-vergunning gekregen. Daardoor zijn we bevoegd om alle wettelijke controleopdrachten te verrichten.

Niet iedereen wordt blij van belastingzaken. Wij wel. Belastingrecht is een dynamisch werkterrein en voortdurend veranderende regels en nieuwe jurisprudentie maakt het er allemaal niet overzichtelijker op.

Belastingregels worden nóg complexer wanneer je op internationaal niveau opereert. Bijvoorbeeld voor het structureren van ondernemingen en vennootschappen in het buitenland, maar ook bij grensoverschrijdende arbeid en leveringen. Dat vereist allemaal net wat meer expertise en aandacht dan door de landsgrenzen afgebakende activiteiten en financieel-administratieve feiten.

Met ons als partner blijft je in control. Wij kennen de wetten en regels en zorgen dat onze kennis up-to-date blijft. Dat vertalen we naar een advies waarmee we nieuwe kansen creëren. In Nederland, maar eventueel ook ver daarbuiten. Op belastinggebied is De Beer onbegrensd goed.

Bij De Beer begrijpen we dat bedrijfseconomische vraagstukken cruciaal zijn voor de groei en stabiliteit van uw onderneming. We bieden praktische en strategische ondersteuning op maat. Of het nu gaat om kostenefficiëntie, investeringsanalyses, winstoptimalisatie of strategische herstructurering, wij staan klaar om u te begeleiden.

Onze experts combineren diepgaande kennis van financiën en marktinzichten om u te helpen bij het maken van weloverwogen beslissingen. Samen versterken we uw financiële positie en verhogen we uw concurrentiekracht. Met onze proactieve benadering helpen we uw organisatie duurzame resultaten te behalen.

Bij belangrijke en complexere zakelijke gebeurtenissen, zoals de (ver)koop van een onderneming, bedrijfsopvolging of de vraag om een bedrijfswaardering, is een professioneel en deskundig advies van groot belang. Met dergelijke onderwerpen hebben wij een schat aan ervaring: onze tak De Beer Corporate Finance doet bijna niet anders. Een aparte tak voor het zwaardere zakelijke werk, powered bij De Beer.

Ondernemers zijn ook privépersonen. En na werktijd verandert dat niet ineens. Ga je samenwonen, trouwen of scheiden, krijg je kinderen of start je een (nieuw) bedrijf? Dergelijke gebeurtenissen – en nog veel meer – hebben juridische en fiscale consequenties.

Dat geldt zeer zeker ook wanneer een familielid is overleden en het testament wordt gelicht. Of bij sprake van bedrijfsopvolging. Zulke zaken hebben gevolgen voor estate planning. Daarom vinden we het bij De Beer belangrijk om een persoonlijke band op te bouwen. En nemen we de tijd om je te leren kennen. Pas dán kunnen we een advies geven waar je op kunt bouwen, wat er in je privéleven ook gebeurt.

Ondernemen is per definitie een uitdaging. En wanneer je werkgever bent, zorgt dat voor nog een extra dimensie. Als werkgever komt er steeds meer wet- en regelgeving op je af en een advies op maat is dan méér dan welkom. In alle HR-gerelateerde vraagstukken zetten wij graag onze tanden. Aanname, ontslag en begeleiding van medewerkers, arbeidsrechtelijke zaken, ziekte en re-integratie, voorwaarden en nog veel meer: wij weten blindelings de weg.

Ook voor het lichtere HR-werk kan uitstekend een beroep op ons gedaan worden. Zoals voor het opstellen van arbeidsovereenkomsten, arbeidsvoorwaarden en reglementen. Wilt je een thuiswerk-, auto- of pensioenregeling laten opstellen die geen enkele ruimte laat voor dubbele interpretatie? Of is het privacybeleid aan een toetsing of update nodig? Wij adviseren, denken mee en regelen. De Beer levert HR met hoog rendement!

Wij bieden professioneel juridisch advies dat volledig aansluit bij uw zakelijke en persoonlijke behoeften. Of het nu gaat om arbeidsrecht, contracten, ondernemingsrecht of fiscale vraagstukken, onze juridische experts staan klaar om u te begeleiden. Wij combineren juridische kennis met inzicht in financiële structuren, zodat u altijd een compleet advies ontvangt.

Van het opstellen van overeenkomsten tot ondersteuning bij geschillen: wij bieden praktische oplossingen die risico’s beperken en uw belangen beschermen. Daarnaast denken wij proactief mee over juridische kansen en uitdagingen binnen uw onderneming. Met ons als juridisch adviseur heeft u een partner die niet alleen problemen oplost, maar ook voorkomt. Samen werken we aan uw zekerheid en succes.

Als er één onderdeel van de administratie perfect in orde moet zijn, is het wel de loonstrook. Kloppen salarissen niet, of worden ze te laat overgemaakt, dan is onrust bijna altijd het gevolg. De Beer brengt rust in de tent en in het hoofd van de ondernemer. Wij verzorgen de volledige salarisadministratie. Dat is inclusief jaaropgaven voor jezelf en je medewerkers en meldingen aan pensioenfondsen en andere instanties. En voor vragen over loonkosten, cao’s en sociale wet- en regelgeving zijn wij ook nooit ver weg.

Een groot voordeel van De Beer is dat wij alle expertises onder één dak hebben. Als het nodig is, overleggen onze administrateurs eenvoudig met onze HR-specialisten. Dat leidt tot multidisciplinaire oplossingen die écht lonen.

de beer internationaal

Ondernemers denken niet in grenzen. Daarom kijken we bij De Beer verder dan alleen Nederland. We maken deel uit van het Kreston-netwerk. Met meer dan 27.000 professionals in 160 onafhankelijke kantoren wereldwijd, is Kreston Global toegewijd aan het bevorderen van internationaal zakelijk succes. Dit partnerschap is een erkenning van onze langdurige toewijding aan kwaliteit en integriteit en opent nieuwe deuren voor onze klanten.

In elke fase van ondernemen
In welke fase u ook internationaal onderneemt, wij bieden altijd maximale toegevoegde waarde. Van het opstarten van een onderneming tot de implementatie, het verbinden van diverse entiteiten, migratie of remigratie, liquidatie enzovoorts.

Tilburg als hub voor internationaal ondernemen
Tilburg heeft als stad een gunstige ligging voor ondernemers met internationale ambities. Veel van onze cliënten ondernemen dan ook over de grens. Bijvoorbeeld in België en Duitsland. Maar ook hubs, zuster- en dochterbedrijven in Centraal- en Oost-Europa komen regelmatig voor.