Arnoud van Loon (43) is sinds een half jaar Manager Aangiftepraktijk bij De Beer. Naar aanleiding van een toevallige ontmoeting met zijn voormalige collega Erik van der Steen en op het moment dat Arnoud toe was aan een nieuwe uitdaging ging het balletje rollen. Hij nam contact op met zijn voormalige collega en na enkele prettige gesprekken maakte Arnoud de overstap naar De Beer. In zijn nieuwe rol deelt Arnoud zijn ervaringen en inzichten, hoe hij zijn werk-privé balans behoudt en wat hem dagelijks inspireert in zijn werk.
Wat maakt De Beer de juiste keuze voor jou?
“Ik vroeg me af waar ik over vijf jaar zou staan. Bij mijn vorige werkgever zou ik dan waarschijnlijk nog steeds hetzelfde werk uitvoeren. Bij De Beer kreeg ik de kans om de afdeling Aangiftepraktijk uit te bouwen en de kwaliteit te verbeteren. Na 7,5 jaar was deze nieuwe uitdaging en omgeving precies wat ik nodig had. Nu ben ik op een andere manier bezig met mijn vak, naast vakinhoudelijk bezig zijn, houd ik mij ook bezig met het begeleiden van collega’s en het intensief samenwerken met de accountants. Door afdelingen met elkaar te verbinden, breng ik een nieuwe dynamiek in mijn werk, wat me veel nieuwe energie geeft. De sfeer tijdens mijn gesprekken was ontspannen en relaxed, maar ook professioneel. Dat past goed bij mij Kwaliteit is belangrijk, maar toegankelijkheid is net zo belangrijk. Die balans sprak me enorm aan bij De Beer.”
Hoe balanceer je tussen werk en privé?
“Toen ik begon, gaf ik aan dat ik graag 36 uur per week wilde werken. Nu wissel ik tussen 40 en 32 uur per week, wat me helpt een goede balans tussen werk en privé te behouden. De flexibiliteit hier is erg belangrijk; ik kan mijn werktijden naar behoefte aanpassen en overuren later opnemen. Dit betekent dat ik, ondanks soms langere werkdagen, deze uren op een ander moment kan compenseren. Bovendien heb ik de mogelijkheid om thuis te werken, waardoor ik mijn tijd efficiënt kan beheren, zowel voor klanten als voor mijn persoonlijke leven.”
Wat inspireert je het meest aan je collega’s?
“Ik werk veel samen met Joep van der Giessen, Aangiftemedewerker bij De Beer. Joep pikt dingen ontzettend snel op, vooral het digitale aspect. Ik waardeer onze samenwerking zeer; hij is vaak sneller in het doorvoeren van veranderingen dan ik, wat erg stimulerend is. Met mijn ervaring en zijn frisse blik vinden we altijd een oplossing, zelfs als we het soms niet meteen eens zijn. Dit proces vind ik bijzonder inspirerend. Zijn enthousiasme en leergierigheid motiveren mij ook om mijn kennis te delen, wat ons beide sterker maakt.
Bij De Beer betrekken we junioren vaak direct bij klantbesprekingen, zodat ze niet alleen theoretische kennis opdoen, maar ook leren hoe deze in de praktijk toe te passen. Dit is vooral waardevol bij grote klanten, waarbij junioren de kans krijgen om direct betrokken te zijn en zo de mensen achter de cijfers leren kennen. Dit helpt hen om de praktische toepassing van theorieën beter te begrijpen. Het enthousiasme van de junioren en hun frisse perspectieven maken mij ook weer enthousiast en helpen mij om de kwaliteit van onze afdeling te verbeteren.”
Hoe draagt de bedrijfscultuur bij aan jouw werkdag?
“Het team is jong en dynamisch. Er wordt serieus gewerkt, maar je kan bij iedereen binnenlopen. Bij mijn vorige werkgever zag ik vaak genoeg mensen die ik niet kende. Hier is alles wat kleiner en zitten we op één locatie, wat het werk gemoedelijker maakt. De regio Tilburg heeft sowieso een ‘doe maar normaal, dan doe je al gek genoeg’-mentaliteit, wat me goed bevalt. Geen uit de hoogte gedrag of borstklopperij. Dit maakt het een fijne werkplek waar iedereen elkaar makkelijk benadert.
Aanstaande vrijdag starten we met een gezellige kermisborrel: we beginnen met een borrel en een hapje, gevolgd door een bezoek aan de Tilburgse kermis. Dit soort activiteiten dragen zeker bij aan de sfeer onderling. Binnenkort staat er ook een padeltoernooi op de planning!”
Toekomstplannen: what’s next?
“Ik wil graag de aangiftepraktijk verder uitbreiden. De komende jaren staan in het teken van groei: we gaan onze afdeling versterken, onze processen efficiënter maken en de kwaliteit van onze diensten verhogen. Ik heb de leiding over deze spannende ontwikkelingen, wat me de vrijheid geeft om nieuwe ideeën te introduceren en daadwerkelijk impact te maken. Dit biedt zowel uitdagingen als kansen voor gezamenlijke groei en het opzetten van een volwaardige afdeling. Ik heb er zin in!”
Zorg jij ervoor dat alles op rolletjes loopt binnen het aangifteproces en zie jij jezelf al werken in het team van Arnoud? Bekijk snel de vacature Aangiftemedewerker.
Toch op zoek naar een andere richting? Kleur je carrière bij De Beer en bekijk hier alle vacatures.